Cod de conduita

1. Scopul acestui Cod de conduită al furnizorilor / clienților INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A.

 (acest “Cod de conduită al furnizorilor / clientilor”) este de a crea un dialog și parteneriat cu furnizorii/ clientii pentru a se asigura că acceptă și susțin Carta Internațională a Drepturilor Omului, Declarația OIM privind Principiile Fundamentale și Drepturile la Locul de Muncă, Declarația de la Rio privind Mediul și Dezvoltarea și Convenția ONU împotriva Corupției, evidențiată în Pactul Global al Națiunilor Unite, Liniile directoare ale OECD privind Întreprinderile Multinaționale și Principiile Directoare ale Națiunilor Unite privind Afacerile și Drepturile Omului.

INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A. se angajează să respecte principiile fundamentale privind drepturile omului, drepturile la locul de muncă, mediul înconjurător și lupta împotriva corupției pe parcursul activității sale.

2. Relația INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A. cu furnizorii / clienții săi

INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A. se străduiește să construiască relații pe termen lung și stabile cu întreaga sa bază de furnizare, inclusiv furnizorii / clienții de bunuri și servicii, contractorii, distribuitorii și agenții, numiți în continuare “furnizori / clienți”, în cooperare cu care dezvoltăm sistematic produsele și serviciile noastre. Acest Cod de conduită al furnizorilor / clienților se aplică tuturor relațiilor comerciale între INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A. și furnizorii / clienții acestuia. INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A. se așteaptă ca toți furnizorii / clienții să își desfășoare activitatea într-o manieră responsabilă și sustenabilă. Furnizorii / clienții trebuie să respecte toate legile și reglementările ce guvernează activitățile acestora și INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A. se aşteaptă ca furnizorii / clienții și sub-furnizorilor / clienții acestora să respecte acest Cod de conduită al furnizorilor / clienților, chiar dacă stabilește un standard mai ridicat decât cel prevăzut de lege.

INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A. se așteaptă ca furnizorii / clientii săi:

2.1. Muncă și drepturile omului

Sănătate și siguranță

  • Să identifice și să evalueze riscurile de sănătate și siguranță și să reducă la minim impactul acestora prin implementarea planurilor de urgență; 
  • Să se asigure că toți angajații sunt protejați împotriva expunerii la pericole potențiale pentru sănătate și siguranță; 
  • Să se asigure că echipamentul de protecție personală relevant și funcțional este furnizat tuturor angajaților.
  • Să implementeze proceduri și sisteme pentru a gestiona, urmări și raporta vătămările și bolile ocupaționale; 
  • Să se asigure că trusele de prim ajutor relevante sunt ușor accesibile; 
  • Să se asigure că angajații nu lucrează sub influența drogurilor și/sau alcoolului.

Libertatea de asociere și negocierea colectivă

  • Să se asigure că libertatea de asociere este protejată și să recunoască dreptul angajaților săi la negociere colectivă.

Toleranță zero față de munca copiilor și munca forțată

  • Să nu folosească sau să nu susțină nicio formă de muncă a copiilor; 
  • Să stabilească un sistem pentru a se asigură că niciun copil nu este angajat, inclusiv verificarea sistematică și păstrarea de copii ale documentelor de verificare a vârstei pentru toți angajații noi. Vârsta minimă pentru încadrarea în muncă este de 15 ani; 
  • Să protejeze toți muncitorii tineri (sub 18 ani) împotriva oricărei munci care poate fi dăunătoare și să nu le permită să efectueze muncă în schimburi de noapte; 
  • Să nu folosească sau să nu susțină nicio formă de muncă forțată, obligatorie sau ilegală, inclusiv traficul de persoane, munca deținuților sau muncă forțată; 
  • Să se asigure că toată munca suplimentară este voluntară, decât dacă nu este necesară și solicitată conform legilor locale; 
  • Să nu ceară angajaților să înmâneze certificate personale sau documente de identificare originale; 
  • Să nu folosească practici disciplinare, cum sunt penalitățile financiare, de ex. deduceri incorecte sau ilegale din salariu; 

Hărțuirea și discriminarea

  • Să nu tolereze nicio hărțuire sau abuz mental sau fizic; 
  • Să nu discrimineze în practicile de angajare și de muncă, cum sunt promovările, beneficiile și accesul la instruire.

Timpul de muncă

  • Să se asigure că timpul de muncă este conform cu legile locale, Convențiile OIM sau acordurile globale, oricare oferă o protecție mai mare pentru lucrător; 
  • Se va asigura că timpul de muncă este împărțit, dacă se cere prin legile locale, în ore de lucru normale și ore suplimentare și nu vor depăși limita maximă stabilită de legile locale.

Compensare

  • Să respecte, cel puțin, toate legile și reglementările locale privind salariile, inclusiv salariul minim, orele suplimentare și beneficiile acordate conform obiceiurilor țării.

2.2. Mediul înconjurător

  1.  

Responsabilitatea sistematică privind mediul

  • Să adopte o abordare sistematică a responsabilității privind mediul și să cunoască bine impactul asupra mediului cauzat de activitățile sale; 
  • Să îndeplinească toate standardele relevante de mediu în producție și produse.

Managementul riscului

  • Să stabilească, implementeze și să mențină un program bazat pe risc pentru a reduce sau minimiza orice impact negativ asupra mediului cauzat de activitățile sale.

Măsuri de precauție

  • Să ia măsuri de precauție imediat când există motive de a suspecta că o acțiune poate dăuna mediului.

Principiul „poluatorul plătește”

  • Să plătească orice costuri sociale și economice care apar de la entitățile sale care cauzează daune mediului înconjurător.

Analiza ciclului de viață

  • Să cunoască impactul asupra mediului al produselor sau serviciilor sale din perspectiva ciclului de viață.

2.3. Combaterea corupției

  1.  
  • Să aibă toleranță zero față de toate formele de corupție, inclusiv șantaj, darea sau luarea de mită, recompense, conflictele de interese, deturnare de fonduri sau nepotism/clientelism; 
  • Să stabilească procese pentru prevenirea corupției, de ex. prin implementarea unei politici de combatere a corupției și prin asigurarea unei instruiri corespunzătoare personalului său; 
  • Să fie conștient că INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A. nu va accepta niciun beneficiu pentru un angajat INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A. pentru a facilita relațiile comerciale ale furnizorilor / clienților cu INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A.; 
  • Să informeze INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A. dacă, în legătură cu o achiziție, există vreo formă de relație personală (relații de familie, prietenie, etc.) între persoana responsabilă pentru achiziții de la INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A. și reprezentanții furnizorilor / clienților implicați în procesul de achiziție.

2.4. Legea concurenței

  1.  
  • Să respecte și să se conformeze cu legile și reglementările aplicabile în domeniul concurenței și să stabilească sisteme pentru prevenirea încălcării legii concurenței.

2.5. Prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului

  1.  
  • Să asigure prevenirea folosirii propriei afaceri pentru spălarea banilor sau finanțarea terorismului prin stabilirea de proceduri pentru obținerea unor informații adecvate despre clienții, partenerii și furnizorii/ clienții săi și pentru cunoașterea și înțelegerea scopului unei relații comerciale date.

2.6. Cerințe privind calitatea

  1.  
  • Să îndeplinească cerințele de calitate recunoscute sau convenite contractual; 
  • Să se asigure că cerințele de calitate sunt implementate în procesele comerciale ale furnizorilor / clienților pentru a furniza bunuri și servicii care îndeplinesc în mod consecvent nevoile INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A..

3. Implementare

  • Se asteaptă ca toți furnizorii / clienții să accepte acest Cod de conduită al furnizorilor / clienților și să se asigure că și sub-furnizorii / clienții acestora fac același lucru. 

4. Raportare

  • Furnizorii / clienții trebuie să raporteze fără întârziere orice neconformitate cu acest Cod de conduită al furnizorilor / clientilor către INTERMEDIO GENERAL GRUP S.A.. Furnizorii / clienții și orice angajați ai acestora pot raporta problemele privind confidențialitatea la adresa de mail: office@theata.com.ro.