Am invitat câțiva dintre cei mai importanți manageri, antreprenori și bancheri să vorbească despre lecțiile învățate și trăite în anul care se încheie și despre provocările anului 2022.
Ce cuvânt caracterizează cel mai bine anul 2021?
Necunoscutul – mai exact, anul 2021 a fost despre cum transformăm „necunoscutul” în aliatul nostru principal, în timpuri atât de provocatoare.
Care au fost motivele dvs. de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2021? (pandemia, criza economică, criza de materii prime, inflația, forța de muncă, criza guvernamentală, altele).
Pandemia a însemnat pentru noi mult mai mult decât o criză sanitaro-economică. La începutul pandemiei echipa THETA se reconstruia, așadar, la momentul actual echipa THETA este formată din oamenii potriviți etapei în care suntem acum, și care îsi aduc aportul zilnic la consolidarea echipei, indiferent de provocări. Atât din punct de vedere uman-indiviual dar și la nivel organizațional – ca întreg, am resimțit puternic “necunoscutul”, lipsa de control și de siguranță. Motive de îngrijorare le-am considerat: criza de materii prime și produse finite care ne-au impactat predictibilitatea pe business plan iar bugetările și ofertele au suferit deviatii de budget, din cauza disponbilităților reduse și a întârzierilor de comenzi din partea furnizorilor. Lipsa forței de muncă calificată reprezintă în continuare un impediment, pe lângă cele menționate mai sus.
Care sunt rezultatele activității companiei/ grupului, comparativ cu estimările de la început anului?
La momentul actual suntem în linie cu ce am estimat la începutul anului, mai exact am estimat că vom încheia anul cu o cifră de afaceri de 12 mil EUR și cel mai probabil vom încheia cu 10 mil EUR, cea mai mare parte provenind din producția și execuția de mobila custom-made, în fabrica proprie de producție. Până în prezent, în cei peste 12 ani de activitate, am livrat cu succes proiecte cumulate de peste 350.000 mp de spații interioare livrate la timp: 920 spații birouri, 510 spații comerciale, 120 spații HoReCa (proiecte complete sau cu componentă parțială de design și amenajare interioară & fit-out) pentru mari companii locale și multinaționale din toate sectoarele.
Zona medicală este evident una care necesită mai multe investiții în contextul actual; noi am livrat în ultimii doi ani produse și servicii pentru proiecte de clinici medicale locale precum Enayati Medical Center, clinicile MedEuropa Medical din Oradea, Constanța & Brasov iar, la nivel internațional, am semnat anul acesta un contract pentru un proiect complex – spitalul Grand Hôpital De Charleroi din Belgia (20.000 mp), pentru care vom livra integral în următorii doi ani mobilierul custom-made.